środa, 1 kwietnia 2020

Percepcja wzrokowa

 Rozróżnianie bodźców wzrokowych przez odniesienie do poprzednich doświadczeń.
Co widzisz przez dziurkę od klucza?


Zabawa w emocje

 Dzieci poznają różne emocje, by móc później je lepiej rozpoznawać. Przekazują emocje nie tylko słownie, ale także za pomocą języka ciała.
 


1.    Pokazujemy swoim wyrazem twarzy jakąś emocję, dziecko ma ją nazwać a następnie ją powtórzyć. Po chwili dziecko pokazuje wyrazem twarzy swoją emocję, my ją nazywamy i powtarzamy wyraz twarzy dziecka.


2.    Podróż do krainy złości, radości, smutku.

Jedziemy do krainy złości. Tu chodzą ludzie obrażeni, źli, zagniewani, tupią nogami, krzyczą.
Następnie jedziemy do krainy smutku. Tu ludzie płaczą, chodzą markotni.
Na koniec ruszamy do krainy radości – ludzie się cieszą, są serdeczni, mili.

Po zabawie możemy porozmawiać z dzieckiem, co było charakterystyczne dla tych wycieczek i jak się czuło.




wtorek, 31 marca 2020

poniedziałek, 30 marca 2020

TANIEC POŁAMANIEC



 Zabawy przy muzyce, tańce, pląsy i układy taneczne wpłyną dobrze na rozwój ruchowy dzieci i przyniosą wiele radości.

Oto przykłady:
- Taniec połamaniec.

- Idziemy do zoo.


ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY

PERCEPCJA SŁUCHOWA

Dzięki ćwiczeniom rozwijającym percepcje słuchową doskonalimy zdolność do odbioru dźwięków, ich rozpoznawania i różnicowania.
Systematyczne prowadzenie zajęć ma duży wpływ na prawidłowy przebieg procesu umiejętności czytania i pisania.

Przebieg zabawy: 

Wspólnie z dzieckiem przygotujmy parawan z koca. Umieszczamy za nim różne rzeczy z domu. Dziecko odgaduje czynność jaką wykonuje rodzic na podstawie dobiegających dźwięków (darcie gazety, przelewanie wody z kubka do kubka, uderzanie pokrywkami, pukanie do drzwi, klaskanie, gra na instrumencie itp.) Po chwili następuje zamiana ról. Dziecko demonstruje- rodzic odgaduje.