czwartek, 8 kwietnia 2021

NAUKA ZDALNA - ĆWICZENIA SPORTOWO - SŁUCHOWE

NAUCZANIE ZDALNE

 

Witam serdecznie wszystkie dzieci z grupy Niezapominajki.

 

Temat: Ćwiczenia sportowo – słuchowe.

 

Cele główne:

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- rozwijanie sprawności fizycznej.

 

Przygotowałam dla Was fragment utworu Antonia Vivaldiego Wiosna z cyklu Cztery pory roku,

https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss

W trakcie trwania utworu dzieci tańczą indywidualnie tworząc dowolny taniec, oczywiście rodzice i rodzeństwo może dołączyć. W czasie przerwy w  muzyce dzieci zastygają w bezruchu.

 

SPORTOWE ĆWICZENIA SŁUCHOWE

Ćwiczenia słuchowe z piłką lub skakanką. Piłka, skakanka, obrazki przygotowane przez N. Dziecko siedzi na podłodze, na podłodze leży skakanka i piłka. Obrazki kolejno pokazujemy dziecku. Zadaniem dziecka jest dzielenie nazw otrzymanych obrazków na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska – lub ze skakaniem na skakance – jeden podskok, jedna głoska.

           2             

                                          

                   

                              

 

ZABAWA PODAJ SŁOWO – do tej zabawy będzie potrzebna nam piłka.

Dzieci stają, zabawę rozpoczyna rodzic, rzucając piłkę do dziecka i wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i rzuca piłkę do rodzica wymawiając inną głoskę.

 

UKŁADANIE ZDAŃ NA TEMAT WYBRANEJ DYSCYPLINY SPORTOWEJ.

Dziecko układa zdania i mówi je kolejno, następnie ma policzyć słowa w wypowiedzianym zdaniu. np.

Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów).

 

Siatkarze są wysocy (3 słowa).

 

Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4 słowa).

 

ZABAWA Z WYKORZYSTANIEM RYMOWANKI

                                                                                                Dzieci:

Maszerują dzieci drogą:                                                     maszerują miejscu

raz, dwa, raz i dwa.                                                                                                           Prawą nogą,                                                       wyciągają do przodu prawą nogę,         lewą nogą:                                                            wyciągają do przodu lewą nogę,           raz, dwa, raz i dwa.                                                                maszerują w miejscu,              I rękami poruszają:                                                                                                                 raz, dwa, raz i dwa,                                                               maszerują w miejscu,              w prawo – lewą,                                           lewą rękę wyciągają w prawą stronę,                w lewo – prawą,                                              prawą rękę wyciągają w lewą stronę,           raz, dwa, raz i  dwa.                                                               maszerują w miejscu.

 

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

·        Rytmizowanie wierszyka Krystyny Datkun-Czerniak Wszystkie dzieci – wykonywanie prostego ruchu zaproponowanego przez dzieci.

W sercach dzieci

radość gości

– gdy bezpieczne są.

Mają prawo do miłości

 – przecież po to są!

·        Podczas spaceru obserwujemy budzącą się do życia przyrodę.