środa, 14 kwietnia 2021

NAUKA ZDALNA - KOLOROWY ŚWIAT

 

NAUKA ZDALNA – KOLOROWY ŚWIAT 

Drogie Niezapominajki jeszcze będzie pięknie i kolorowo…😊😊😊


 

Cele główne:

− rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu,

− rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.

 

Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.

• Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Dzieci i rodzic stają naprzeciwko siebie. Dziecko mówią tekst za rodzicem z podziałem na sylaby, uderzając raz w swoje dłonie, raz w dłonie rodzica lub rodzeństwa.

 

 


 

O przyrodę dbamy.

Nie łamiemy, nie śmiecimy,

kwiatków nie zrywamy.

 

 

ZABAWA DYDAKTYCZNA – BIEDRONKI I MATEMATYKA

·        Zabawa liczymy biedronki.

Sylwety biedronek różniące się liczbą kropek i wielkością.

Rodzic pokazuje w szeregu sylwety biedronek różniące się liczbą kropek na skrzydłach (trzy lub cztery)itp. i wielkością (małe i duże).

 

 

 

 

·        Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu.

Klocki, kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi.

Dzieci biorą sobie kolejno po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek.

Siadają na dywanie i układają klocki przed sobą. Rodzic układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków. Np.

Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć

(dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?

Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają

trzy klocki). Ile biedronek pozostało?

Nad łąką fruwało pięć biedronek (układają pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć

(dosuwają pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?

·        Układają działanie: 5 + 5 = 10.

Nad łąką fruwało osiem biedronek (układają osiem klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy

klocki). Ile biedronek pozostało? Układają działanie: 8 – 3 = 5.

 

·        Zabawa orientacyjno - porządkowa Przewrócone biedronki.

Bębenek.

Dzieci biegają ostrożnie w największym pomieszczeniu w domu, naśladując fruwające biedronki. Na głośny sygnał – uderzenie w bębenek

– kładą się na plecach, unoszą do góry ręce i nogi. Poruszają nimi wolno lub szybko, zgodnie z rytmem wystukiwanym przez rodzica na bębenku, naśladując ruchy owada przewróconego na grzbiet. Jednocześnie zwracają głowy to w jedną, to w drugą stronę. Dwa głośne uderzenia w bębenek są sygnałem do ponownego biegania.

 

ZABAWY PRZY PIOSENCE – KOLOROWE KREDKI

 

 

Dzieci słuchają I zwrotki piosenki. Opowiadają o czym była piosenka. Co namalowały kolorowe kredki?

https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU

 Treść piosenki:

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę.
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę
namalują wszystko to co chcę.

Namalują domek. I na płocie kota.
I wesołe słonko na pochmurne dni.
A gdy lecieć w kosmos przyjdzie mi ochota,
prawdziwą rakietę namalują mi.

 

FIGURKI” - RUCH TWÓRCZY

Rodzic ” zamienia” dzieci w to, co namalowały kredki z  piosenki.
W tym celu odwraca się do dzieci plecami i mówi:
„Ogórki, ogórki zamieńcie się w figurki. Jesteście ...........(np. domkami)
Potem odwraca się do dziecka  i chwali dziecko  za pomysł.

 

PORÓWNANIA
Rodzic  pokazuje dziecku obrazek ilustrujący treść piosenki. Dziecko opisuje wskazane elementy obrazka wg wzoru:

-  Ściany domku są żółte jak....(np. cytryna)
- Dach jest czerwony jak......(np. pomidor)

 

KOLOROWY OBRAZEK – KARTA PRACY
INSTRUKCJA – Pokoloruj domek dowolnymi kolorami kredek. Dokończ obrazek wg własnego pomysłu. Zatytułuj obrazek.

 

 

 

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

• Zabawa bieżna Drzewa i wiewiórki.

Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem tworzy parę: jedno z nich jest drzewem, drugie wiewiórką. Drzewa rosną, kołyszą się w jedną, w drugą stronę – dzieci wykonują skłony w prawo, w lewo. Wiewiórki biegają. Na hasło Człowiek – wiewiórki chowają się – szukają swojego drzewa i stają za nim. Podczas kolejnego powtórzenia hasła drzewa zmieniają miejsce, a wiewiórki muszą jak najszybciej odnaleźć swoje drzewo.

• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Podlej kwiaty.

Dzieci i rodzice dzielimy na: kwiaty i ogrodników. Kwiaty rosną – dzieci powoli podnoszą

się z przysiadu podpartego, unoszą ramiona, po czym opadają, wykonując skłon w przód.

Wtedy ogrodnicy naśladują czynność podlewania kwiatów.

 

ZADANIA I  ZABAWY

            Jeżeli mamy jakieś zadania oraz zabawy zaległe z poprzedniego dnia to możemy w dowolnej chwili wykonać je.