NAUKA ZDALNA – KOLOROWY ŚWIAT
Drogie Niezapominajki jeszcze będzie pięknie i kolorowo…😊😊😊
Cele główne:
− rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu,
− rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności.
Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.
• Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci i rodzic stają naprzeciwko siebie. Dziecko mówią tekst za rodzicem z podziałem na sylaby, uderzając raz w swoje dłonie, raz w dłonie rodzica lub rodzeństwa.
O przyrodę dbamy.
Nie łamiemy, nie śmiecimy,
kwiatków nie zrywamy.
ZABAWA DYDAKTYCZNA – BIEDRONKI I MATEMATYKA
· Zabawa liczymy biedronki.
Sylwety biedronek różniące się liczbą kropek i wielkością.
Rodzic pokazuje w szeregu sylwety biedronek różniące się liczbą kropek na skrzydłach (trzy lub cztery)itp. i wielkością (małe i duże).
· Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu.
Klocki, kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi.
Dzieci biorą sobie kolejno po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek.
Siadają na dywanie i układają klocki przed sobą. Rodzic układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków. Np.
− Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć
(dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?
− Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają
trzy klocki). Ile biedronek pozostało?
− Nad łąką fruwało pięć biedronek (układają pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć
(dosuwają pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?
· Układają działanie: 5 + 5 = 10.
− Nad łąką fruwało osiem biedronek (układają osiem klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy
klocki). Ile biedronek pozostało? Układają działanie: 8 – 3 = 5.
· Zabawa orientacyjno - porządkowa Przewrócone biedronki.
Bębenek.
Dzieci biegają ostrożnie w największym pomieszczeniu w domu, naśladując fruwające biedronki. Na głośny sygnał – uderzenie w bębenek
– kładą się na plecach, unoszą do góry ręce i nogi. Poruszają nimi wolno lub szybko, zgodnie z rytmem wystukiwanym przez rodzica na bębenku, naśladując ruchy owada przewróconego na grzbiet. Jednocześnie zwracają głowy to w jedną, to w drugą stronę. Dwa głośne uderzenia w bębenek są sygnałem do ponownego biegania.
ZABAWY PRZY
PIOSENCE – KOLOROWE KREDKI
Dzieci słuchają I zwrotki piosenki. Opowiadają o czym była piosenka. Co namalowały kolorowe kredki?
https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU
Treść piosenki:
Kolorowe kredki w
pudełeczku noszę.
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę
namalują wszystko to co chcę.
Namalują domek. I na płocie kota.
I wesołe słonko na pochmurne dni.
A gdy lecieć w kosmos przyjdzie mi ochota,
prawdziwą rakietę namalują mi.
„FIGURKI” - RUCH TWÓRCZY
Rodzic
” zamienia” dzieci w to, co namalowały kredki z piosenki.
W tym celu odwraca się do dzieci plecami i mówi:
„Ogórki, ogórki zamieńcie się w figurki. Jesteście ...........(np. domkami)
Potem odwraca się do dziecka i chwali
dziecko za pomysł.
PORÓWNANIA
Rodzic pokazuje dziecku obrazek ilustrujący
treść piosenki. Dziecko opisuje wskazane elementy obrazka wg wzoru:
-
Ściany domku są żółte jak....(np.
cytryna)
- Dach jest czerwony jak......(np. pomidor)
KOLOROWY OBRAZEK –
KARTA PRACY
INSTRUKCJA – Pokoloruj domek dowolnymi kolorami kredek. Dokończ obrazek wg
własnego pomysłu. Zatytułuj obrazek.
ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
• Zabawa bieżna Drzewa i wiewiórki.
Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem tworzy parę: jedno z nich jest drzewem, drugie wiewiórką. Drzewa rosną, kołyszą się w jedną, w drugą stronę – dzieci wykonują skłony w prawo, w lewo. Wiewiórki biegają. Na hasło Człowiek – wiewiórki chowają się – szukają swojego drzewa i stają za nim. Podczas kolejnego powtórzenia hasła drzewa zmieniają miejsce, a wiewiórki muszą jak najszybciej odnaleźć swoje drzewo.
• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Podlej kwiaty.
Dzieci i rodzice dzielimy na: kwiaty i ogrodników. Kwiaty rosną – dzieci powoli podnoszą
się z przysiadu podpartego, unoszą ramiona, po czym opadają, wykonując skłon w przód.
Wtedy ogrodnicy naśladują czynność podlewania kwiatów.
ZADANIA I ZABAWY
Jeżeli mamy jakieś zadania oraz zabawy zaległe z poprzedniego dnia to możemy w dowolnej chwili wykonać je.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz