NAUCZANIE ZDALNE
Witam serdecznie wszystkie dzieci z grupy Niezapominajki.
Temat: Ćwiczenia sportowo – słuchowe.
Cele główne:
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
Przygotowałam dla Was fragment utworu Antonia Vivaldiego Wiosna z cyklu Cztery pory roku,
https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss
W trakcie trwania utworu dzieci tańczą indywidualnie tworząc dowolny taniec, oczywiście rodzice i rodzeństwo może dołączyć. W czasie przerwy w muzyce dzieci zastygają w bezruchu.
SPORTOWE ĆWICZENIA SŁUCHOWE
Ćwiczenia słuchowe z piłką lub skakanką. Piłka, skakanka, obrazki przygotowane przez N. Dziecko siedzi na podłodze, na podłodze leży skakanka i piłka. Obrazki kolejno pokazujemy dziecku. Zadaniem dziecka jest dzielenie nazw otrzymanych obrazków na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska – lub ze skakaniem na skakance – jeden podskok, jedna głoska.
2
ZABAWA PODAJ SŁOWO – do tej zabawy będzie potrzebna nam piłka.
Dzieci stają, zabawę rozpoczyna rodzic, rzucając piłkę do dziecka i wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i rzuca piłkę do rodzica wymawiając inną głoskę.
UKŁADANIE ZDAŃ NA TEMAT WYBRANEJ DYSCYPLINY SPORTOWEJ.
Dziecko układa zdania i mówi je kolejno, następnie ma policzyć słowa w wypowiedzianym zdaniu. np.
Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów).
Siatkarze są wysocy (3 słowa).
Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4 słowa).
ZABAWA Z WYKORZYSTANIEM RYMOWANKI
Dzieci:
Maszerują dzieci drogą: maszerują miejscu
raz, dwa, raz i dwa. Prawą nogą, wyciągają do przodu prawą nogę, lewą nogą: wyciągają do przodu lewą nogę, raz, dwa, raz i dwa. maszerują w miejscu, I rękami poruszają: raz, dwa, raz i dwa, maszerują w miejscu, w prawo – lewą, lewą rękę wyciągają w prawą stronę, w lewo – prawą, prawą rękę wyciągają w lewą stronę, raz, dwa, raz i dwa. maszerują w miejscu.
ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
· Rytmizowanie wierszyka Krystyny Datkun-Czerniak Wszystkie dzieci – wykonywanie prostego ruchu zaproponowanego przez dzieci.
W sercach dzieci
radość gości
– gdy bezpieczne są.
Mają prawo do miłości
– przecież po to są!
· Podczas spaceru obserwujemy budzącą się do życia przyrodę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz