Witajcie drogie dzieci po świętach, w tym tygodniu będziemy rozmawiać o sporcie.
SPORT TO ZDROWIE, a po świętach wskazane jest trochę ruchu.
Temat dnia: Gimnastyka to zabawa
Cele główne:
- rozwijanie mowy i pamięci słuchowej,
- zapoznanie z literą j: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania dotyczące wiersza np.:
- Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu. Rodzic mówi po jednym wersie, a dziecko za nim powtarza.
Zabawa Zrób tak samo.
- Naśladujcie postawy ludzików, które są na obrazkach. (rodzic pokazuje wybrane obrazki, a dzieci przyjmują odpowiednie postawy).
- Zabawa orientacyjno -porządkowa Po równiutkiej dróżce. Dziecko stoi na jednej linii przy ścianie. Zapamiętuje swoje miejsca. Idzie na spacer zgodnie z wierszem mówionym przez rodzica, naśladując ruchy, o których jest w nim mowa.
Dzieci
Idą dzieci równą drogą, maszerują w rytm wiersza
po kamyczkach iść nie mogą,
po kamyczkach hop, hop, hop, wykonują trzy podskoki w miejscu, a potem do dołeczka skok. przysiad podparty,
Pora wracać. Kto się znuży, maszerują w rytmie wiersza,
ten odpocznie po podróży. biegną na swoje miejsca.
Dom już blisko... nogi w ruch.
Kto zwycięży – zuch!
Zabawy i ćwiczenia z literą j.


- Oglądanie zdjęć jagód
- Opisywanie wyglądu jagód
- Analiza i synteza słuchowa słowa jagody.
- Dzielenie słowa jagody na sylaby.
- Dzielenie słowa jagody na głoski.
Zabawy na świeżym powietrzu
Dotleniamy organizm, spacerujemy, wykonujemy podskoki, skaczemy na skakance.
Gimnastyka w domu przy muzyce:
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz