piątek, 9 kwietnia 2021

NAUKA ZDALNA - JAK LUBIĘ CZYNNIE ODPOCZYWAĆ

 

NAUKA ZDALNA

Temat: Jak lubię czynnie odpoczywać.

Cele główne:

− zachęcanie do wspólnego odpoczynku z rodzicami,

− rozwijanie sprawności manualnej.

 

Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od muzycznej gimnastyki w podskokach. Mam nadzieję, że tak rozgrzewka sprawi Wam wiele radości.

·         MUZYCZNA GIMNASTYKA – ćwiczenia w podskokach (dołączony link do ćwiczeń)

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

Jeżeli troszkę się zmęczyliście to teraz czas na rozmowę z Waszymi rodzicami.

SPORTOWE ĆWICZENIA RUCHOWO-SŁUCHOWO-GRAFICZNE.

·         Rozmowa na temat wspólnego odpoczynku rodziców i dzieci.

− Co robicie z rodzicami w wolne dni?

− Czy wybieracie się gdzieś? Czym się wtedy poruszacie?

− Jaki sposób odpoczynku podoba się wam najbardziej?

·         Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze Jedziemy na rowerkach.

Dzieci kładą się na dywanie. Pedałując, mówią:

Na wycieczkę wyruszamy,

raz i dwa, raz i dwa.

Tata jedzie obok mamy,

z tyłu – nas ma.

 

Karta pracy

 

- Następnie pokazujemy ręką (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak

przebiega górzysta droga.

 

 

 − Rysujcie po śladach krętej oraz górzystej drogi załączona karta pracy

 

Rysuj po śladzie drogi psa do kości. imię  ........................................................................  nazwisko .

 RYSUJ PO ŚLADZIE WZORY I SZLACZKI. Ćwiczenia usprawniające piszącą rączkę w  wieku 5-6 lat. – Wydawnictwo Notes

·         ĆWICZENIA RELAKSACYJNE ODPOCZYNEK U BABCI (techniką

relaksacji Jacobsona).

 

PLASTIKOWE KLOCKI

 

Dzieci leżą wygodnie na kocykach lub na dywanie, nogi mają wyciągnięte, ramiona ułożone wzdłuż tułowia tak, aby się nie dotykały.

− Zegnij prawe ramię tak, by naprężyć biceps. Jesteś silny, bardzo silny, naprężaj go mocno. Czujesz, jak bardzo napięte są twoje mięśnie?

− Wykonaj to samo ćwiczenie lewą ręką.

− Naciśnij, jak możesz najsilniej, pięścią prawej ręki klocek (z plastiku) położony po twojej

prawej stronie. Jeśli jesteś silny, twoje mięśnie są napięte. Teraz rozluźnij mięśnie. Jesteś

znowu słaby. Nie naciskaj już. Czujesz ulgę, mięśnie się rozluźniły. Wykonaj to samo ćwiczenie z pięścią lewej ręki.

− Teraz chwilę odpocznij – leż i oddychaj spokojnie, równo. Twoje ręce odpoczywają.

− Teraz silna będzie twoja prawa noga. Włóż klocek pod kolano i mocno ściśnij nogę w kolanie. Teraz twoja noga słabnie – rozluźniasz mięśnie, wypuszczasz klocek. (Wykonaj to samo ćwiczenie lewą nogą).

− A teraz zobaczymy, czy masz tyle siły, żeby napełnić powietrzem swój brzuch. Wciągnij mocno powietrze w płuca i napnij brzuch jak balon, mocno. Teraz wypuść powietrze, rozluźnij mięśnie – poczujesz ulgę.

− Naciśnij mocno głową dywan (poduszkę), na którym (której) leżysz – głowa jest bardzo silna. Naciskasz mocno. Teraz rozluźnij mięśnie – głowa już nie naciska na dywan, odpoczywasz, czujesz ulgę.

− Jesteś niezadowolony i zły, bo ktoś zniszczył twoją budowlę z klocków. Marszczysz mocno

czoło, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij mięśnie, niech odpoczną – czoło jest gładkie.

− Teraz mocno zaciśnij powieki, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij je i odpocznij.

− A teraz zaciśnij mocno szczęki, niech dotykają zębów. I dolna, i górna szczęka jest silna, zęby mocno naciskają na siebie. Teraz rozluźnij szczęki. Czujesz ulgę?

− Ułóż wargi tak, jakbyś chciał powiedzieć och (albo zrób ryjek), i napnij mocno mięśnie ust.

Teraz rozluźnij mięśnie. Poszczególne ćwiczenia trwają bardzo krótko – od 10 do 15 sekund. Tyle samo trwają przerwy między ćwiczeniami.

 

MOJA ULUBIONA FORMA CZYNNEGO WYPOCZYNKU – RYSUNEK UZUPEŁNIONY WYCINANKĄ.

·         Zabawa dokończ zadanie.

Dziecko siedzi na dywanie i kończy zdanie nawiązujące do ich ulubionej formy ruchu:

Najbardziej lubię poruszać się podczas……

·         Zabawa ruchowo – naśladowcza Poruszamy się

·         Dziecko naśladuje jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę...na hasło, nazwę tej czynności podaną przez N.

 

·         Rozmowa na temat czynnego wypoczynku.

            − Jak lubicie odpoczywać?

            − Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?

            − Jakie zabawy ruchowe lubicie?

            − Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?

·         Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.

             Kartki z bloku technicznego, kredki, nożyczki, klej, papier kolorowy.

             Dzieci starają się połączyć rysunek z wycinanką.

             - Wykonywanie prac przez dzieci.

             - Omawianie prac przez autorów.

             Dzieci opowiadają o swojej formie czynnego odpoczynku, przedstawionego w pracy.

             - Porządkowanie miejsc pracy.

 

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

·         ZABAWA RUCHOWA Z PIŁKĄ – podwórkowa siatkówka

Dziecko z rodzicami przerzucają do siebie piłkę w taki sposób, aby każdy z zawodników mógł ją załapać.

Obserwujemy zmiany w przyrodzie podczas spaceru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz