czwartek, 2 kwietnia 2020

Zagadki o tematyce wiosennej

Ten dobrze nam znany robaczek
ma bardzo szykowny kubraczek,
kubraczek, wytworny, czerwony,
czarnymi kropkami zdobiony.         (biedronka)

Czarno-biały fraczek,
buciki czerwone,
umykają żaby,
gdy idzie w ich stronę.                  (bocian)

Okrągłe jest jak kółko,
zawsze na niebie świeci
Niknie kiedy deszcz pada-
odpowiedzcie dzieci.                    (słońce)

Choć podobno ,to nie osa
i w pasiece ma mieszkanie.
Do jej domu nie pchaj nosa,
bo zamieni ci się w banię.             (pszczoła)


Narysuj rozwiązania zagadek. Potrafisz, bardzo ładnie rysujesz.

Orientacja przestrzenna


Ćwiczenie kształtujące i utrwalające umiejętność określania położenie przedmiotów i osób przedstawionych na obrazkach. Dziecko na pytanie „gdzie jest miś?” określa jego położenie, używając wyrazów: „na”, „w”, „za”, „pomiędzy”, „przed”, „pod”, „nad”, itp.


Dalej proponuję zabawę z ulubionym pluszowym misiem dziecka.
Rodzic umieszcza go w różnych miejscach pokoju i zadaje pytanie: Gdzie jest miś?


środa, 1 kwietnia 2020

Percepcja wzrokowa

 Rozróżnianie bodźców wzrokowych przez odniesienie do poprzednich doświadczeń.
Co widzisz przez dziurkę od klucza?


Zabawa w emocje

 Dzieci poznają różne emocje, by móc później je lepiej rozpoznawać. Przekazują emocje nie tylko słownie, ale także za pomocą języka ciała.
 


1.    Pokazujemy swoim wyrazem twarzy jakąś emocję, dziecko ma ją nazwać a następnie ją powtórzyć. Po chwili dziecko pokazuje wyrazem twarzy swoją emocję, my ją nazywamy i powtarzamy wyraz twarzy dziecka.


2.    Podróż do krainy złości, radości, smutku.

Jedziemy do krainy złości. Tu chodzą ludzie obrażeni, źli, zagniewani, tupią nogami, krzyczą.
Następnie jedziemy do krainy smutku. Tu ludzie płaczą, chodzą markotni.
Na koniec ruszamy do krainy radości – ludzie się cieszą, są serdeczni, mili.

Po zabawie możemy porozmawiać z dzieckiem, co było charakterystyczne dla tych wycieczek i jak się czuło.




wtorek, 31 marca 2020